Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone

Budowa opon letnich oraz zimowych – jakie są różnice?

Warto przyjrzeć się różnicom między oponami na których jeździmy latem, a tymi używanymi zimą. Przede wszystkim różnica dotyczy tutaj mieszanki wykorzystywanej do wytwórczości tychże opon. W wypadku opon letnich jest to twarda guma, co wyrównuje tarcie, przez co jest ono na tyle niskie, iż bieżnik ma dłuższą żywotność. Letnie ogumienie zezwala porządniej kontrolować pojazd oczywiście w czasie lata, droga hamowania okazuje się o wiele krótsza, za co odpowiada pokaźniejsza powierzchnia styku bieżnika z drogą.

Co więcej bieżnik ów bardziej jest ukierunkowany w stosunku do tego jak obraca się koło, a to zmniejsza hałas podczas jazdy. W wypadku opon zimowych mamy do czynienia z oponami bardziej dzielnymi na ślizganie, dzięki użyciu miększej gumy. Bieżnik posiada w owym czasie pokaźniejsze bloki w tak zwanej strefie barkowej, a znaczna ilość drobnych nacięć równoległych ułatwia kierowanie, przyspieszenie a też hamowanie na śliskim podłożu.

To właśnie dzięki adekwatnie ukształtowanych rowkach w oponie tej łatwo odprowadzana jest woda. Jeśli chcesz wymienić, zobacz https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/srodmiescie-mobilny-serwis-opon-24h/. W pewnych sytuacjach również korzystamy w zimie z tak zwanych opon kolcowych. Jeżeli mówimy o motoryzacji to warto poruszyć kwestię dotyczącą opon użytkowanych do samochodów i zająć się różnicami odnośnie ogumienia sezonowego oraz całorocznego. Bez zastanowienia otrzymamy odpowiedź zachwalającą opony sezonowe, a w następstwie tego te, jakie nazywamy zimowymi oraz letnimi, zmienianymi na daną porę roku

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz