Każda firma w jakiś sposób prowadzi działania marketingowe, a różnorodność najróżniejszych sposobów jest bardzo duża. Jednak z nich to wręczanie klientom różnych przedmiotów reklamowych. Takie praktyki cieszą się coraz większą popularnością, gdyż w rękach sprawnych marketingowców są po prostu bardzo skuteczne. I nie będzie tu chodzić o bezpośrednie przełożenie na sprzedaż, ponieważ gadżety reklamowe najczęściej tego nie dają wprost. Znacznie istotniejsze to budowa widoczności danej marki na konkurencyjnym rynku czy też większa lojalność klientów.
Chyba każdy lubi otrzymywać upominki, i wielu z nas z tego powodu czuje się w jakiś sposób zobowiązanych, zjawisko to jest powszechnie znane w psychologii. Takim sposobem przy pomocy zwykłego kubka czy pendriva, trafiającego w ręce odpowiednich ludzi, można utrzymać czy zdobyć zamówienia o dużo wyższych wartościach. Tego typu gadżety dla firm, jeżeli mają na sobie firmowe logo, na trwałe się pojawiają u niejednej osoby. Szczególnie jeśli są użyteczne i praktyczne, to po prostu ludzie z nich korzystają, a przy tym bez przerwy widzą daną markę.
A to naprawdę bardzo mocno przekłada się na lojalność podczas kolejnych zakupów. Dużą rolę odgrywa również sama konkurencja. Jeżeli firmy z danej branży przy każdej możliwej okazji wręczają swoim klientom gadżety reklamowe z logo, to nie chcąc zostać z tyłu należy robić dokładnie to samo. W przeciwnym wypadku zapamiętanym się zostanie jak ktoś, kto nie specjalnie dba o klientów i nawet im nie chce sprezentować symbolicznego kubka.